Što je Flippa? 7 stvari koje morate znati prije kupnje ili prodaje online biznisa

Blog

Što je Flippa? Flippa je specijalizirano online tržište koje povezuje prodavače i kupce web stranica, aplikacija, domena i drugih digitalnih imovina. 

Flippa
FOTO: SHUTTERSTOCK

Osnovana kao pionirska platforma za trgovanje online poslovima, Flippa je danas globalno tržište s preko 600.000 kupaca i investitora. Bez obzira zbog čega pretražujete ovaj pojam, postoji nekoliko važnih stvari koje trebate znati prije nego što se upustite u kupnju ili prodaju putem ove platforme.

7 najvažnijih stvari koje trebate znati o Flippi

U ovom članku otkrit ćemo 7 glavnih činjenica o Flippi koje će vam pomoći da donesete informiranu odluku i maksimalno iskoristite ovu platformu za svoje poslovne ciljeve u 2025. godini.

1. Digitalno tržište za sve vrste online biznisa

Flippa predstavlja revolucionarno digitalno tržište koje je transformiralo način na koji poduzetnici kupuju i prodaju online biznise. Osnovana 2009. godine, ova platforma izrasla je u vodeće svjetsko internetsko tržište specijalizirano za trgovanje širim spektrom digitalnih imovina, postavši nezaobilazna destinacija za digitalne poduzetnike i investitore.

Ono što Flippu izdvaja od konkurencije jest izvanredna raznolikost digitalnih imovina dostupnih na platformi. Korisnici mogu trgovati gotovo svim vrstama online biznisa – od jednostavnih web stranica i blogova s pasivnim prihodima, preko kompleksnih e-commerce trgovina s uspostavljenim lancem opskrbe, do sofisticiranih SaaS (Software as a Service) rješenja s pretplatničkim modelom poslovanja. 

Platforma također omogućuje kupnju i prodaju mobilnih aplikacija za iOS i Android, što je posebno zanimljivo developerima koji žele monetizirati svoje kreacije ili investitorima koji prepoznaju potencijal u postojećim aplikacijama.

Tržište imena domena predstavlja poseban segment Flippe gdje se često mogu pronaći vrijedne domene s potencijalom za razvoj budućih projekata ili preprodaju po višoj cijeni. Mnogi domaineri, kako se nazivaju specijalisti za trgovanje domenama, koriste Flippu kao primarnu platformu za svoje poslovanje, kupujući domene s potencijalom i kasnije ih prodajući uz značajnu maržu.

Za poduzetnike koji tek ulaze u svijet digitalnog poslovanja, Flippa nudi jedinstvenu priliku da preskoče dugotrajnu i neizvjesnu fazu izgradnje biznisa od nule. Umjesto višemjesečnog ili višegodišnjeg rada na razvoju web stranice, izgradnji prometa i monetizaciji, mogu kupiti već uhodan biznis s dokazanim prihodima. 

Korisničko iskustvo na Flippi pažljivo je dizajnirano da olakša pronalaženje idealnog biznisa kroz intuitivno sučelje i napredne mogućnosti pretraživanja. Platforma omogućuje filtriranje prema brojnim parametrima – prodajnoj cijeni (od nekoliko stotina do nekoliko milijuna dolara), mjesečnom prometu, neto dobiti, starosti biznisa, industrijskoj niši, pa čak i prema platformi na kojoj je biznis izgrađen (WordPress, Shopify, Magento itd.). 

Transparentnost je jedan od principa na kojima počiva povjerenje korisnika Flippe. Za razliku od tradicionalnih poslovnih transakcija gdje često nedostaju krucijalne informacije, listinzi na Flippi obično sadrže detaljne podatke o poslovanju – od povijesnih prihoda i troškova, preko izvora prometa, do strategija monetizacije. Mnogi prodavači omogućuju i pristup Google Analytics podacima, što potencijalnim kupcima pruža neprocjenjiv uvid u stvarne performanse biznisa.

Za prodavače, Flippa predstavlja priliku da dođu do impresivne baze od preko 600.000 potencijalnih kupaca i investitora. Ova ogromna mreža uključuje individualne poduzetnike, tvrtke, privatne fondove, rizični kapital i obiteljske urede, što značajno povećava šanse za brzu prodaju po optimalnoj tržišnoj cijeni. 

kupnja i prodaja web stranica
FOTO: SHUTTERSTOCK

2. Povijest i globalna prisutnost platforme

Flippa, danas vodeća svjetska platforma za kupnju i prodaju digitalnih imovina, ima zanimljivu povijest koja seže do 2009. godine. Ova platforma, koja je revolucionalizirala način trgovanja online poslovima, nastala je kao inovativna ideja dvojice vizionarskih poduzetnika.

Flippa market je izvorno nastala kao SitePoint Marketplace, a osnovali su je Mark Harbottle i Matt Mickiewicz. U lipnju 2009. godine, odlučili su izdvojiti tržište kao zasebnu platformu, čime je službeno rođena Flippa. Harbottle, koji je diplomirao računalno inženjerstvo na La Trobe sveučilištu u Melbourneu i bio član osnivačkog tima Sausage Software još 1996. godine, donio je bogato tehničko iskustvo. 

S druge strane, Mickiewicz je kasnije suosnivao i druge uspješne projekte poput 99designs i Hired, što mu je donijelo priznanje kao jednom od Forbes i INC 30 poduzetnika mlađih od 30 godina u 2011. godini.

Flippa je brzo napredovala i do 2015. godine posredovala je u trgovini digitalnim imovinama vrijednim više od 140 milijuna dolara, uključujući web stranice, domene i mobilne aplikacije. Ova impresivna brojka svjedoči o brzom rastu i prihvaćanju platforme među digitalnim poduzetnicima.

Danas Flippa ima sjedište u Melbourneu, Australija, s dodatnim uredima u Austinu, Teksas i Amsterdamu, Nizozemska. Ova strateška globalna prisutnost omogućuje platformi da učinkovito opslužuje korisnike diljem svijeta. 

Flippa je postala najveća svjetska zajednica kupaca i prodavača online biznisa, s preko 450.000 poduzetnika i investitora koji koriste platformu. Transakcije se odvijaju u 193 zemlje, pri čemu je 67% njih prekograničnog karaktera, što naglašava istinski globalnu prirodu platforme. Mjesečno se ostvaruje preko 10 milijuna podudaranja između kupaca i prodavača, zahvaljujući naprednoj tehnologiji umjetne inteligencije koja koristi graf neuronske mreže.

Kroz godine, Flippa je evoluirala od jednostavnog tržišta za kupnju i prodaju web stranica do sveobuhvatne platforme za trgovanje raznim digitalnim imovinama. Danas korisnici mogu kupovati i prodavati e-commerce trgovine, SaaS biznise, aplikacije, račune na društvenim mrežama, newslettere i druge online biznise.

U 2022. godini, Flippa je proširila svoje usluge u Hrvatsku i okolne zemlje, što je rezultiralo impresivnim uspjesima poput prodaje YouTube kanala iz Svete Nedelje za 600.000 dolara početkom 2025. godine. Ovaj primjer pokazuje kako platforma omogućuje poduzetnicima iz različitih dijelova svijeta da ostvare značajne poslovne uspjehe na globalnom tržištu.

3. Direktna komunikacija bez posrednika

Flippa se izdvaja od mnogih drugih platformi za kupnju i prodaju online biznisa po svojoj filozofiji direktne komunikacije između kupaca i prodavača. Ova značajka predstavlja jedan od temeljnih stupova na kojima počiva uspjeh platforme i nudi brojne prednosti za sve sudionike u procesu.

Na Flippi, kupci i prodavači mogu komunicirati izravno, bez potrebe za posrednicima koji bi komplicirali proces i potencijalno usporavali transakcije. Platforma je dizajnirana da olakša ovu komunikaciju kroz integrirani sustav za razmjenu poruka koji omogućuje brzu i učinkovitu razmjenu informacija. 

Kada potencijalni kupac pronađe zanimljiv listing, može izravno kontaktirati prodavača, ostavljati pitanja o biznisu, tražiti dodatne informacije ili pregovarati o uvjetima. Prodavači mogu brzo odgovoriti, pružiti tražene podatke i izgraditi odnos povjerenja s potencijalnim kupcima. 

Sustav za razmjenu poruka na Flippi omogućuje dijeljenje važnih dokumenata i podataka. Prodavači mogu dijeliti snimke zaslona svojih izvješća o dobiti i gubitku, korespondenciju e-poštom, analitičke podatke i druge važne dokumente s potencijalnim kupcima. Ovo pomaže kupcima da dobiju potpuniju sliku o biznisu koji razmatraju za kupnju i donose informirane odluke.

Međutim, direktna komunikacija na Flippi ima i svoje izazove. Prema iskustvima prodavača, platforma može privući i neželjene kontakte. Prodavači često primaju brojne poruke od korisnika koji nisu ozbiljni kupci – od onih koji samo traže informacije bez stvarne namjere kupnje do promotora vlastitih usluga. Ovo može oduzeti značajno vrijeme prodavačima koji moraju filtrirati ove poruke kako bi identificirali ozbiljne kupce.

Unatoč ovim izazovima, direktna komunikacija bez posrednika ostaje jedna od najcjenjenijih značajki Flippe. Ona omogućuje brže transakcije, transparentnije pregovore i izgradnju odnosa povjerenja između kupaca i prodavača. Za ozbiljne poduzetnike koji znaju vrednovati svoje vrijeme, ova mogućnost izravne komunikacije predstavlja značajnu prednost u procesu kupnje ili prodaje digitalnog biznisa.

4. Sigurne transakcije kroz Escrow.com i PayPal

Flippa market osigurava sigurno okruženje za kupnju i prodaju digitalnih imovina kroz integraciju s pouzdanim platnim sustavima – Escrow.com za transakcije velike vrijednosti i PayPal za transakcije manje vrijednosti.

Escrow sustav funkcionira kao sigurnosni posrednik između kupca i prodavača, pružajući uslugu posredovanja prilikom obavljanja novčanih transakcija koje su uvjetovane ispunjenjem određenih radnji. Proces se odvija u 5 koraka i nudi višu razinu sigurnosti nego što pruža bilo koja druga banka na svijetu.

web usluge
FOTO: SHUTTERSTOCK

Princip rada je jednostavan: kupac preda novac Escrow servisu, Escrow drži sredstva dok se ne ispune svi uvjeti transakcije nakon čega prodavač isporučuje digitalnu imovinu kupcu. Kupac potvrđuje da je primio što je dogovoreno i tek tada Escrow odobrava prijenos sredstava prodavaču.

Ova metoda predstavlja pravi štit protiv potencijalnih prijevara jer onemogućuje prodavačima da prime novac bez isporuke dogovorenog proizvoda. Za kupce digitalnih biznisa na Flippi, ovo je iznimno važno jer omogućuje sigurnu verifikaciju kupljene imovine prije nego što novac nepovratno ode prodavaču.

Za manje transakcije, Flippa je integrirala PayPal kao sigurnu metodu plaćanja. Kupci mogu jednostavno otići na post-prodajnu stranicu i kliknuti na poveznicu “Pay with PayPal”, pod uvjetom da prodavač prihvaća PayPal plaćanja.

PayPal koristi napredne sigurnosne mjere:

  • SSL enkripciju za zaštitu podataka
  • TLS protokol za sigurno povezivanje
  • Dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) za zaštitu računa
  • E-mail obavijesti o transakcijama za brzu detekciju neovlaštenih aktivnosti

Ove značajke čine PayPal vrlo sigurnim za korištenje, što potvrđuje i činjenica da se sve više korisnika okreće ovoj usluzi za online kupovinu i prodaju. Za kupce na Flippi, PayPal nudi dodatnu zaštitu kroz svoj program zaštite kupaca, što može biti posebno korisno pri radu s novim ili nepoznatim prodavačima.

Kombinacijom ova dva sustava plaćanja, Flippa osigurava sigurno okruženje za transakcije različitih veličina, štiteći i kupce i prodavače od potencijalnih prijevara i omogućujući pouzdanu trgovinu digitalnim imovinama.

5. Alati za procjenu vrijednosti digitalnih imovina

Flippa je razvila napredni alat za procjenu vrijednosti koji se ističe po svojoj preciznosti i brzini. Ovaj alat koristi najveću bazu povijesnih podataka o prodaji digitalnih imovina na tržištu, što mu omogućuje pružanje točnijih procjena. Prodavači mogu koristiti ovaj alat kako bi dobili realističnu procjenu vrijednosti svoje digitalne imovine prije nego što je stave na prodaju.

Prema informacijama s platforme, Flippa preporučuje da se početna cijena za digitalne imovine postavi na 2-2,5 puta godišnji neto profit iz posljednjih 12 mjeseci. Ova metoda procjene vrijednosti široko je prihvaćena u industriji i pruža dobru polazišnu točku za određivanje cijene.

Osim automatiziranih alata, Flippa pruža i stručne smjernice za određivanje cijena i procjenu kako bi osigurala da cijena digitalnog poslovanja odgovara tržištu. Ove smjernice pomažu prodavačima da izbjegnu dvije česte pogreške: precjenjivanje vrijednosti svog biznisa (što može odvratiti potencijalne kupce) ili podcjenjivanje (što rezultira gubitkom novca).

Za kupce, Flippa market pruža pristup detaljnim analitikama za svaki listing, uključujući podatke o prometu web stranice i informacije iz Google Analyticsa. Ovi podaci su esencijalni za kupce koji žele provesti vlastitu dubinsku analizu prije donošenja odluke o kupnji.

Za složenije procjene vrijednosti, Flippa ima globalne savjetodavne timove koji mogu pomoći korisnicima bez obzira gdje se nalaze. Ovi stručnjaci mogu pružiti personalizirane procjene vrijednosti bazirane na specifičnim karakteristikama digitalnog biznisa, uključujući industriju, starost, financijske performanse i potencijal za rast.

Kroz kombinaciju automatiziranih alata, standardiziranih metoda procjene i stručnih savjeta, Flippa osigurava da i kupci i prodavači imaju pristup pouzdanim informacijama o vrijednosti digitalnih imovina, što doprinosi transparentnosti i povjerenju na platformi.

6. Ogromna baza aktivnih kupaca s raspoloživim kapitalom

Flippa market se može pohvaliti impresivnom bazom aktivnih kupaca koja predstavlja jedan od najvrjednijih resursa ove platforme. Prema dostupnim podacima, Flippa ima mrežu od preko 600.000 kupaca i investitora – pojedinaca, tvrtki, privatnih fondova, rizičnog kapitala i obiteljskih ureda, sve na jednoj platformi.

Ova ogromna baza kupaca kontinuirano raste, što stvara dinamično tržište za prodavače digitalnih imovina. Svaki mjesec, tisuće novih potencijalnih kupaca pridružuju se platformi u potrazi za profitabilnim online biznisima, što značajno povećava šanse za brzu i uspješnu prodaju.

Posebno je impresivna raznolikost investitora na platformi. Od individualnih poduzetnika koji traže svoj prvi online biznis, preko iskusnih digitalnih nomada koji grade portfolio pasivnih prihoda, do institucionalnih investitora s milijunskim budžetima – Flippa privlači kupce svih profila i financijskih mogućnosti.

Flippa koristi napredne algoritme za povezivanje prodavača s najrelevantnijim kupcima, što dodatno optimizira proces prodaje i povećava šanse za uspješnu transakciju. Ova kombinacija velike baze kupaca i pametne tehnologije povezivanja čini Flippu jedinstvenom platformom za prodaju digitalnih imovina.

7. Profesionalna usluga posredovanja za veće prodaje

Flippa, osim standardne platforme za samostalnu prodaju digitalnih imovina, nudi i profesionalnu uslugu posredovanja (brokerage) koja je posebno dizajnirana za veće i kompleksnije prodaje. Ova usluga predstavlja značajnu prednost za vlasnike vrjednijih online biznisa koji žele maksimizirati prodajnu cijenu i pojednostaviti proces prodaje.

Flippa ima međunarodne savjetodavne timove koji pružaju lokaliziranu podršku korisnicima diljem svijeta. Ovi stručnjaci pomažu prodavačima u svakom koraku procesa prodaje – od inicijalne procjene vrijednosti biznisa do finalizacije transakcije. Njihovo poznavanje lokalnih tržišta i globalnih trendova omogućuje im da pruže personalizirani pristup svakom klijentu.

Profesionalna usluga posredovanja uključuje:

  • Stručnu procjenu vrijednosti biznisa
  • Pomoć s pripremom prodajne dokumentacije
  • Optimizaciju listinga za privlačenje kvalificiranih kupaca
  • Upravljanje komunikacijom s potencijalnim kupcima
  • Pregovaranje o uvjetima prodaje
  • Podršku tijekom procesa prijenosa biznisa

Kroz uslugu posredovanja, prodavači mogu biti povezani s pravim kupcem značajno brže nego kroz tradicionalne kanale. Flippina velika mreža od preko 600.000 kupaca i investitora – pojedinaca, tvrtki, privatnih fondova, rizičnog kapitala i obiteljskih ureda – omogućuje brže pronalaženje kvalificiranih kupaca za specifične vrste biznisa.

Za vlasnike većih online biznisa koji nemaju vremena ili stručnosti za samostalno vođenje procesa prodaje, Flippina profesionalna usluga posredovanja predstavlja optimalno rješenje koje kombinira stručnost, globalnu mrežu kupaca i konkurentne cijene.