Napredak u vožnji na struju – cesta koja puni bateriju

U Švedskoj se ponovno događaju čudesne stvari. Još 2016 su pustili u pogon prvu električnu cestu na svijetu. Ovog puta su učinili isto, ali s još naprednijom tehnologijom koja puni bateriju vozilima na struju. Dok je prijašnji model ceste izgledao poput rute za tramvaj, noviji model ima nešto što nalikuje na tračnicu po sredini ceste.

Scania - prva cesta na struju

Scania – prva cesta na struju – Fotografija preuzeta sa Scania.com

Malo mi je čudno da razni mediji ponovno ovu cestu nazivaju “Prva cesta na struju”, kad je očito riječ o poboljšanoj verziji. Gore je fotografija, a ispod obavijest iz 2016. na web stranici Scanije.

Prva električna cesta na svijetu otvorena je u blizini grada Gävle u središnjoj Švedskoj, što je rezultat jedinstvenog partnerstva koje pokazuje put ka prijevozu bez fosilnih goriva. Scania opskrbljuje kamione na električni pogon, koji će raditi u stvarnim prometnim uvjetima.

Cesta se otvara, 22. lipnja 2016., dva kilometra duga traka na autocesti E16 vodi elektrificirane kamione iz Scanije u otvorenom prometu, koristeći provodnu tehnologiju koju je razvio Siemens. – izvor: scania.com

Što se tiče nove verzije, ona je puštena u promet u travnju 2019. Kamioni, kao i druga vozila poput automobila i autobusa, se mogu prikvačiti u vožnji i započeti punjenje. Na videu ispod možete vidjeti kako u praksi to izgleda i naravno nema straha gubljenja kontrole ili nemogućnosti pretjecanja. Kuka na vozilu se automatski hvata i odvoji po potrebi. Ako ste kao dijete imali one male formule na struju koje se utrkuju po pisti koju ste sami proizvoljno složili, onda imate dobru ideju kako to izgleda.

Tvrtka koja stoji iza navedene tehnologije je eRoadArlana.

U projektu eRoadArlanda mi smo postavljeni da stvaramo buduće elektrificirane ceste. Naše se rješenje temelji na provodnoj tehnologiji koja koristi električnu tračnicu instaliranu u cestama za napajanje i punjenje vozila tijekom putovanja. Projekt je dio predkomercijalne nabave inovacija u Švedskoj prometnoj upravi, kroz koju razvijamo i testiramo tehnologiju.

Zadatak uključuje izgradnju ispitne staze duljine dva kilometra koja se nalazi između terminala Arlanda Cargo i logističkog područja Rosersberg. Ulaganje u projekt eRoadArlanda u skladu je sa ciljem švedske vlade o stvaranju prometne infrastrukture bez fosila do 2030.-2050. I pomoći će u jačanju konkurentnosti Švedske.

Cilj Švedske za postizanje neovisnosti od fosilnih goriva do 2030. zahtijeva smanjenje od 70% u sektoru prometa. Tehnologija za elektrifikaciju ceste koja povezuje zračnu luku Stockholm Arlanda s logističkim mjestom izvan glavnog grada ima za cilj riješiti teške probleme u vezi s napajanjem električnih vozila i proizvodnjom njihovih akumulatora.

Leave a Reply