Kako je Indiegogo izbacio Hrvatsku iz liste podržanih zemalja i koje su nam opcije?

Aktivni ste startuper? Gonič novih projekata koji trebaju financiranje? Ili jednostavno netko tko inače koristi opcije crowdfundinga? Koja god bila pozadina, priča je tu i upravo ste odlučili pokrenuti jednu crowdfunding kampanju iz Hrvatske.

Kad ono… došlo je do iznenadnog obrata. Na popularnom Indiegogo-u to više nije moguće. Ne, ako ste iz Hrvatske.

Indiegogo, poznata crowdfunding platforma koja je na ovim prostorima zamijenila inačicu američkog Kickstartera, od nedavno je Hrvatsku službeno izbrisala sa liste podržanih zemalja. No, od toga da prosipamo jad nad svojom sudbinom, nema ništa. I zato smo odlučili pronaći rješenje koje će poslužiti, barem za početak.

Ovaj članak donosi informacije o platformama koje podržavaju crowdfunding financiranje. I pružaju mogućnost pokretanja kampanje iz Hrvatske.

Indiegogo više ne podržava Hrvatsku.

Indiegogo više ne podržava Hrvatsku. Koje su nam opcije? / Slika: Unsplash

 

Što se zapravo dogodilo na Indiegogo-u?

Indiegogo (IGG) jedna je od brojnih crowdfunding platformi. Namijenjena ljudima koji nastoje prikupiti novac za svoje projekte, putem donacija drugih osoba. Osim što služi za prikupljanje novca, služi i za promociju vlastitih proizvoda i ‘plemenitih ciljeva’. I kao takva, broji vrlo uspješne projekte koji su svoje prve korake počeli baš sa IGG-om.

Ovaj način financiranja projekata, putem Indiegogo-a, dostupan je u Hrvatskoj već desetak godina. No, bajka nije dugo trajala. I sada nam je, i to malo mogućnosti koje imamo, uskraćeno. Kao razlog koji je prethodio takvoj odluci, najvjerojatnije ima veze sa službenim payment processor-om Indiegogo platforme, to jest Stripe-om. E sad, je li je riječ o tome da Stripe ne voli Hrvatsku ili Hrvatska, zbog svojih zakonskih i pravnih propisa ne voli Stripe, u ovom trenutku nije točno poznato.

Dok čekamo da ljubav između IGG-a, Hrvatske i Stripe-a procvjeta ponovo, našli smo zamjenska rješenja koja ipak mogu pomoći. A sve u duhu  prikupljanja sredstava na crowdfunding način. Naravno, opcije su dostupne za pokretanje kampanja iz Hrvatske.

 

Platforme poput Indiegogo, koje možemo koristiti iz Hrvatske

U poduzetničkim kuloarima kruže priče – zapravo, već neko vrijeme, onemogućeno je pokretanje kampanje na Indiegogo-u, iz Hrvatske. A iz zemalja iz kojih je moguće pokrenuti, uvjetuje se otvaranje nove tvrtke u US (Delaware). To nije svima prihvatljivo rješenje i baš zato smo pronašli jedno ili dva, koji se čine kao svjetlo na kraju tunela.  

Život iz Hrvatske još uvijek nam izgleda dobro. Vanjsku organizaciju nemamo. Rodbina nije preselila u neku od zemalja podržanih na lGG-u. A prijatelji koji su otišli u tuđinu, i sami se ‘nekako’ snalaze. Pa, ne preostaje nam drugo nego zavrnuti rukave i napraviti najbolje sa onim što imamo. 😉

Indiegogo više ne podržava Hrvatsku.

Jesu li Okpal i Ulule dostojna zamjena Indiegogo-u, za kampanje koje se pokreću iz Hrvatske? / Slika: Unsplash

 

Mogu li Okpal i Ulule biti dostojna zamjena Indiegogo-u za kampanje koje se pokreću iz Hrvatske?

Vrijeme je uvijek najbolji test, pa će tako, čini se biti i u ovom slučaju. Vijest o tome da Hrvatska više nije zemlja koju podržava IGG, tek će iznjedriti nova rješenja. Mi Balkanci kakvi jesmo, uvijek ćemo tražiti svoje mjesto i ‘prevrtati kamenje’ prije nego odustanemo. 😉 

Okpal i Ulule su opcije na kojima se mogu pokrenuti ‘reward’ ili ‘donation based’ kampanje. Koliko će to biti dobra opcija, pokazat će praksa. Ali svakako nije zanemarivo rješenje. 

 

Ulule-u ukratko

Prema Crunchbase-u, Ulule kao crowdfunding platforma, postoji od 2010. godine. Osnovali su je Alexandre Boucherot i Thomas Grange iz Francuske. Do sada su prikupili preko 2 i pol milijuna članova te pomogli uspjeh 30.000 projekata. Više o Ulule-u možete saznati od njihovog COO-a Arnauda Burgota, u intervjuu koji prenosi parttechpartners.com.

Za pokretanje kampanje na Ulule-u potrebno je postaviti vremenski rok te minimalni iznos sredstava koji se želi prikupiti. Postavljeni iznos se, u navedenom vremenu, mora prikupiti u potpunosti – takozvana “fixed” kampanja ili “all or nothing” kampanja. To je jedini način da vam Ulule isplati sredstva koja ste prikupili kroz kampanju.

Na Ulule-u možete odabrati jedan od dva načina prikupljanja sredstava – kroz postavljanje financijskog cilja ili kao “pre-sell” određenog broja proizvoda.

Provizija Ulule-a, poznatija kao commission rate je 5% + 3% transakcijske naknade na sav prikupljeni novac, a primjenjivo je samo ako se projekt u potpunosti financira.

Od projekata prihvatljivih za financiranje putem Ulule-a, važno je istaknuti da moraju imati umjetnički ili društveno usmjeren ishod te biti namijenjeni općem dobru društva. Nije dopušteno financiranje političkih stranaka, ideoloških pokreta i religija. U trenutku pokretanja kampanje preko Ulule-a, isti projekt ne može biti predmetom kampanje na drugom mjestu za prikupljanje sredstava.

Projekti iz Hrvatske mogu biti dio crowdfunding kampanje preko Ulule platforme. Više informacija o pravilima korištenja Ulule-a pogledajte ovdje.

Indiegogo ne podržava Hrvatsku

Ulule i Okpal podržavaju pokretanje projekata iz SEPA zemalja. Hrvatska je jedna od njih.

Okpal ukratko

Okpal je 2016. godine osnovala ekipa iz Ulule-a, sa glavnom razlikom da korisnici platforme mogu napraviti fleksibilne kampanje. To jest, preko Okpal-a možete uzeti sredstva čak i ako niste u potpunosti ostvarili svoj (novčani) cilj. Ne postoji najniži ili najviši iznos koji morate postaviti za svoju kampanju.

Okpal je namijenjen pojedincima, organizacijama i tvrtkama. I promiče se mogućnost pokretanja kampanje u roku 2 minute.

Donatori mogu odabrati hoće li vaš projekt podržati jednokratnom donacijom ili će donirati određeni iznos na mjesečnoj razini, za vrijeme trajanja projekta.

Bitno je istaknuti da projekt može imati neograničeni rok trajanja, kada se koristi Okpal.

Kao pokretač kampanje morat ćete platiti naknadu za projekt koji ste pokrenuli. Takozvani commision rate koji iznosi 5%. Uzima se od prikupljenih sredstava u kampanji, a naknade i porezi su uključeni.

Fun fact: Na Okpal-u je trenutno live 662 kampanje. Neki od njih, u manjem broju, su iz Hrvatske.

Više informacija o korištenju Okpal-a možete saznati ovdje. 

 

Zaključak o aferi Indiegogo

Koliko god se prepreke na poduzetničkom putu činile nepremostivima, u nekom trenutku treba ustati i pokušati ponovo. Mi na tehnologija.hr pokušavamo izazove pretvoriti u prednosti i pokazati vam načine kako život učiniti boljim. Uz pomoć tehnologije naravno. 😉  Pratite našu rubriku savjeti i učinite si život lakšim.

Ako znate nekog, tko se ovog trenutka muči sa financiranjem projekta, pomognite mu share-om ovog članka. Ako imate iskustva na Okpal-u ili Ulule-u, podijelite ih s nama u komentaru. Svoje mišljenje o posljednjem potezu Indiegogo-a koji utječe na Hrvatsku, pišite, zanima nas.

 

 

Leave a Reply